perjantaina, toukokuuta 02, 2008

Vartaloita

Tänään oli lämmin päivä, ensimmäinen päivä kun ihmiset alkoivat tosissaan vähentää vaatteita lämmön tieltä.
Liikuskelin asioilla kaupungilla ja tulihan siinä ympärille silmäiltyä oikein kunnolla. tässä kohtaa on pako todeta, että asia vain on niin, että naisten vartalot ovat paljon kiinostavempia ja kauniimpia kuin miesten vartalot. Joten sorry kaikki miehet, en katsellut teitä.

Naiset ovat siis paljon mielenkiintoisempia katsella, koska naisen vartalo on paljon monimuotoisempi kuin miesten. Miehet ovat treenattuja tai niillä on kaljamaha, miehen vartalossa ei ole mielenkiintoista katseltavaa. Pakko myöntää, mielummin katselen kaunista naisstripparia kuin miesstripparia.
Naisia on niin paljon erilaisia, on erilaisia tissejä, vyötäröjä, lantioita, takapuolia, reisiä, sääriä....

Katsellessani tänään kaupungilla, toppeihin sonnustautuneita erilaisia naisia, tein huomion ( taas kerran) :suomalaisilla naisilla on hyvät jalat, mutta kaikki ylimääräinen rasva kerääntyy vyötärölle. Oli vaikka kuinka kauniita pitkiä ja hoikkia sääriä, mutta kun katse siirtyi ylöspäin, vyötäröllä huomasi pelastusrenkaan. Ja suomalaisilla naisilla on kauhean usein pienet tissit, verratkaapa esim. ruotsalaisiin naisiin.
Ei pelastusrenkaissa ja pienissä tisseissä mitään pahaa ole, kunhan nyt vain huomion. Ja kun se extraläski on vyötäröllä, on se paljon helpompi piilottaa, kuin epämuodostuneet jalat.

Tästä pääsemmekin aasinsillalla minun vartalooni. Tämä on nyt kylmää faktaa, ei niinkään traumojen tulosta.

Minä omistan ihmeen, kapean vyötärön ( 68 cm) ilmeisesti geeneissäni on määrätty, että läski valuu aina suoraan jalkoihin.
Koska alaosani on kyllä ihan hyvän (ja ison) kokoinen, olen todennut että teoriani läskin valumisesta pitää paikkansa. Eli minun vartalotyyppi on X. Ei siis tuntematon, vaan niinkuin kirjain X.
On tietysti hyvä, että on fyllinkiä, niin ei kuole ensimmäisenä jos tulee nälänhätä ja on lämmikettä jääkaudellekin. Ironista kyllä leveä lantio on hedelmällisyyden merkki ( paitsi jos se on pelkkää läskiä, kuten siskoni minulle huomautti, osoittaen lantiotani)

Tässä päivänä eräänä olin samaisen rasavillirusakko-siskoni luona kylässä. Istuimme ulkona auringossa, siskollani oli shortsit, minulla hame. Siinä sitten sääriämme katselimme.
Ihailin siskoni kauniita sääriä ja nilkkoja. Valittelin, että minulla ei ole nilkkoja.
No siskoni siinä rupesi oikein jalkojani katselemaan, ja mitä hän totesikaan:
"No ei kyllä olekaan, ihan kuin sulta olisi amputoitu osa jalasta. Sulla niinkuin alkaa jalkaterä tuosta leveästä osasta suoraan. Näkyykö sulla mitään ompeleita siellä?"
( En voinut kuin nauraa, koska minulla ei ole nilkkoja) Totesimme kuitenkin, että nilkoissani ei ole läskiä, koska kohta, jossa nilkka yleensä on ei ollut yhtään pehmeää ja hyllyvää.
Jatkoimme jalkojeni tutkimista. Siskoni seuraava huomio:
" Kato, mulla tuntuu ihan sääriluu tässä polven alapuolella, mutta sulla ei niinkuin ole"
Ei ole ei, siinä on lihas. Joka pullahtaa esiin kävellessä ja seisoessa niin, että ei tunnu luuta, siis siinä polven alapuoleela.
Siskoni ( joka on juu ihan terveydenhoitoalan ammattilainen) totesi seuraavaksi:
" Sulla on siinä joku ylimääräinen lihas, eikö sulla ole sääriluuta ollenkaan, missä se on? sä olet harrastanut pienenä jotain vääränlaista säärijumppaa"
Ehdotin, että luu saattaa olla jossain jalkani takaosassa, olime siitä yhtä mieltä.

Tapaus naurattaa minua vieläkin, Tuota vartenhan isosiskot ovat, se samainen isosisko on kiusannut minua pienestä asti siitä, että minulla ei ole nenää ollenkaan, vaan naamallani istuu sammakko. (En viitsi kertoa mistä minä olen häntä kiusannut)

Minä omistan kaksi isoasiskoa, meillä on aika pienet ikäerot. Siskot ja isotsiskot ovat ihanoma luku sinänsä...
Tämä kirjoitus on siis teille siskoni ja kaikille ihanille naisvartaloille!

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Tässä vaiheessa pitää varmasti kuunnella kun Herra Frank Itsesuojeluvaisto kehottaa pitämään suu kiinni. Tällaisista asioista keskusteleminen on sama asia kuin kävelisi keskellä miinakentää...ympäripäissään... ;-)

Anni kirjoitti...

Se riippuu siitä kenen kanssa keskustelee.
Loukkaukset ja solvaukset ovat eri asia kuin tieteellinen fakta. ;)

Pitää siis valita huolellisesti kenen kanssa asiasta keskustelee.
Muuten se on niinkuin sanoit, kävelisi keskellä miinakenttää ympäripäissään... :)
Olen myös itse huomannut sen.

Mutta, koska tieteellinen fakta on myös, että takapuoleni ei tästä pienenny, vaikka mitä tekisin (tutkittu asia),joten menen syömään lisää jäätelöä! ;)

Anonyymi kirjoitti...

Heh, very funny;)
Näen sieluni silmin tuulen viemän ihana Scarletin; viis nilkoista ja sääristä, koltut peittävät ne, pääasia että vyötärö on mallia ampiainen!
Että eikun tyylin vaihdos!

(ihailen "suuresti" pieni talo preerialla-tyylistä elämäntapaa; ei mitään hienouksia, mutta ah, suuret sydämet...6-vuotias tyttäreni lohdutti ja sanoi että voinhan aina pukeutua niinkuin siinä sarjassa! Harkitsen asiaa, muuttuuko elämäni sitten yhtä aurinkoiseksi ja ongelmat yhtä helposti ratkaistavaksi? 40 min ja huolet veks! Ja ennen kaikkea, saanko miehekseni pyykkilautavatsaisen Charlesin???)

terv. minä itte, mallia kumipallo.

Anni kirjoitti...

Tuulen viemää, lempielokuvani. En vain ymmärrä miksi Scarlett viimeisen asti kuolasi Ashleyn perään, kyllä olisin Rhett Butlerin mielummin ottanut.
Ikävä kyllä ulkonäollisesti en ole lähellekään Vivian Leigtä.. :(
Tiesitkös muuten, että jos historiallisita faktoista laskee
Olivia De Havilland oli hirveän kauan raskaana elokuvassa, muistaakseni se oli lähemmäs 20 kuukautta.
ja kun kuvattiin Atlantan tanssi kohtausta pariskunta seisoi oikeasti pyörivällä lattialla, koska Clark Gablella oli niin huonot tanssitaidot..

Ne vaatteet ja koltut on vaan niin hitsin hankalia ja esällä kuumia. Sitten pitäisi koko vaatekaapin sisältö uudistaa...

Sehän on selvää, että jos alkaa pukeutua tuohon pieni talo preerialla tyyliin, niin saa miehekseen Charlesin ( jos tykkää) ja onhan siinä sarjassa ah, niin ihana ja täydellinen Ingalsin Laura...
" Ne ei tahdo mua, ne tahtoo Ingalsin Lauran...." -Maija Vilkkumaa-