torstaina, heinäkuuta 10, 2008

spykiatri

Taas tuli vierailtua psykiatrin luona. Siis asiaa selventääkseni, minulla on erikseen terapeutti, joka terapoi ja hoitava psykiatri, joka hoitaa lääkityksen yms. lääkärin vastuulla olevat asiat.

Puhuimme tilanteestani pitkään ja hartaasti. Työhönmenosta lähinnä.
Pohdittiin ja mietittiin.
Loppupeleiissähän se on toki minä, joka itse päätän asiasta. Psykiatrini oli sitä mieltä, että työkykyni on aika kiikun-kaakun.
Mutta koska olen sen päätöksen tehnyt, että töihin menen, teimme kompromissin.
Psykiatrini antoi minulle työkännykkänsä numeron ja sanoi, että keskustelumme perusteella hän voi pelkällä puhelinsoitolla kirjoittaa minulle sairaslomaa.
Sanoi evääksi, että jos tulee oireita, niin peli pitää välittömästi puhaltaa poikki. Ja sitten mietitään uudestaan.

Tuo ihmismieli kun on niin omituinen, sen likkeitä kun ei pysty ennustamaan. Kaikki voi mennä aivan hyvin tai sitten ei.
Jaksamiseni tässä os se suurin huolenaihe. Ei niin, että muut vaatisivat minulta paljon, kyllä se minä ihan itse olen, joka vaadin itseltäni, ehkä enemmän kuin pitäisi.

Lääkitystäkin vaihdettiin. Ihan kokonaan erilaiseen lääkkeeseen. Tai siis onhan tämä uusikin masennuslääke, mutta sitä käytetään paljon myös lievittämään erilaisia ahdistustiloja. Siinä on aivan eri vaikuttava-aine kuin edellisessä ja se muutenkin vaikuttaa kehossa erilailla.

Tämä vaihto vain on kettumaista. Kun todellakaan ei voi vaan lopettaa vanhojen lääkkeiden napsimista ja aloittaa uusia. Vanha vanha lääke pitää lopettaa hiljakseen ja samalla uusi lääke aloittaa hiljakseen.
Että saas katsoa. Kun lääkityksen aloitin, minulle ei tullut mitään sivuoireita, joten toivotaan, että kaikki menee hyvin nyktkin. Tässä uudessa lääkkeessä on sivuvaikutuksena ruokahaluttomuus, minä ja läskini odotamme sitä innolla ;)
Mutta minulla tosiaan kun on tuo psykiatrini työkännykän numero, niin käskettiin heti soittamaan jos lääkityksessä on ongelmia. Että apua on saatavilla.

Näin siis tällä kertaa!

ps. Placebo-oireitako, mutta vähän on sellainen leijuva olo, jännittävää ;););)

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Lainaus: ps. Placebo-oireitako, mutta vähän on sellainen leijuva olo, jännittävää ;););)

Heh, ihan normaalia tuo on ;-)

Kovasti tsemppiä ja päivä kerrallaan......

Anonyymi kirjoitti...

Mina syon hyvin tuloksin sellaisia laakkeita, joita Suomessa annetaan kuulemma vai " toivottomille tapauksille" ! Hih hii, taalla ne laakkeet ovat kylla ihan yleisesti kaytossa. Tai sitten me olemme taalla kaikki ihan toivottomia tapauksia.
Paljosti rohkaisuja ja rakkautta, Tikke

Anni kirjoitti...

Wäiski: ai, se on ihan normaalia, no eikun leijumaan ;)

Tikke: olen hieman harkinnut tulevani sinne rapakon taakse lääkäriin, jos vaikka minäkin saisin kunnon mömmöt.
Teillä kun on kaikki suurempaa ja hullumpaa!

Anonyymi kirjoitti...

Lainaus: ai, se on ihan normaalia, no eikun leijumaan ;)

Ehdottomasti, mutta muista pysyä tutkan alapuolella tai ilmailulaitos vaatii lentolupakirjan ;-D

Anni kirjoitti...

No täytyy varmaan laittaa joku paino jalkaan ja laskuvarjo selkään, jos tulee äkkinäinen pudotus. ;)