tiistaina, kesäkuuta 26, 2007

vallat ja väet

Juu, ei ole tuolla otsikolla oikein mitään tekemistä kirjoitukseni kanssa, mutta niin pidä siitä sanaparista, en tiedä miksi. Pidän myös siitä cmx:n kappaleesta.
Asiaan, niin koska minä olen asiaa kirjoittanut, mutta se kuulostaa kivalta, sekin.

Tiesittekös, että tuo ratikka on sitten mainio kulkupeli. Vähän hidas välillä, mutta varsinkin nuo vanhemmat ratikat ovat niin tunnelmallisia. Matkustan melkein päivittäin kyseisellä kulkupelillä ja minulla on suosikki, ne ovat lipuntarkastajat. Juu, nuo pelätyt ja vihatut, sinisiin asuihin ja vyölaukkuihin sonnustautuneet, vaunuja koluava outo kansa. Ne ovat aina niin ystävällisiä( minulla on kuukausikortti). Minulle on kerääntynyt tässä kesällä pari suosikkia. Toinen oli nuorehko nainen, joka vaunuun noustessaan, huomasi, että eräs liputta matkustanut nuorimies yritti ulos, hän laittoi käden pojan eteen ja sanoi, että lipuntarkastus. Ei ollut poika kovin iloinen, tönäisi siinä tai jotain kuitenkin fyysistä, tämä nuori lipuntarkastaja nainen huusi pakenevalle miehelle niin kovaa kuin keuhkoista lähti: " VITUN IDIOOTTI!!!", olisin halunnut nousta ja aplodeerata, en kehdannut.
Toinen oli iloisessa, vihreässä hkl:n t-paidassa ollut miestarkastaja, joka isoon ääneen toivotti kaikille matkustajille oikein hyvää aurinkoista päivää ja pyysi nähdä lippuja ja jotain muutakin mukavaa siinä puhui, kyllä tuli hyvä mieli.
Minä pidän lipuntarkastajista, piristävät päivää.
Sattuu siellä ratikassa kiusallisiakin tapahtumia. Suhteellisen väsyneenä työpäivänjälkeen, sitä vain saattaa istua ja tuijottaa, kuola suupielestä valuen. No tuijotin. Ovesta astui sisälle pikkujulkkis ja tajuamatta sitä jatkoin tuijottamista. Tajusin, että tämä pikkujulkkís tuijotti takaisin. Käänsin nopeasti katseeni ikkunaan. Hitsi, noloa. Olisi mieli tehnyt mennä selittämään että:
" En minä siksi tuijottanut, että olet pikkujulkkis, vaan olen niin väsynyt, että tuijotin vaan tyhjää ja sinä vaan ilmestyit tyhjään ruutuuni, ei en tarkoita, että olisit vääräsä paikassa tain ilmaa minulle, mutta en minä sinua tuijottanut, en ole sellainen, vaikka oletkin se pikkujulkkis, jostain ohjelmasta jota en nyt muista, mutta kyllä siis pikkujulkkistenkin pitää saada julkisissa kulkuvälineissä rauhassa matkustaa...."
Päätin, että on parempi, etten selitä mitään.

julkkiksista päästiin, Jone Nikulaan, kestosuhteeseeni, josta se toinen osapuoli ei ole tietoinen. Viihtyykö se oikeasti sen Ellenin kanssa, kun jos lehtiä uskomme ( niinkuin pitää tehdä, koska iltalehdestä sen totuuden luemme) niin on se Ellen vähän hassu. ( Tiedän sen, oikeasti se Ellen on ihq ja kiva ja suloinen ja kaikinpuolin täydellinen ja mäkin panisin.Mutta kuka nyt kilpailijastaan pitää???) Jos kuitenkin Jone sen kanssa hengaa, niin mitä se kertoo Jonesta? Olen hiukan kauhuissani, alkaako suhteessamme monta vuotta kestänyt kuherruskuukausi loppua ja kuvaan astuu arki, joka tuo esiin kaikki toisen einiinkivat ominaisuudet?
Eli jos tätä lukee Jone tai joku Jonen tuttu, niin viittitkö välittää tietoa ja vastauksia allekirjoittaneelle, että tiedän mihin suuntaan suhteemme kulkee.

Ja muutkin ihanat. Tuolla on sellainen kohta, missä voi antaa kommenttia, ihan anonyymisti, antakaa palautetta siis, että edes jonkinlainen usko itseeni säilyy. ( siis positiivista, no ei kai).
Kun se Jonekin on sen Ellenin valinnut eikä minua. Pistän toivoni Eva Wahlströmiin, yhteystietoja voi siis, oi Eva, antaa tänne....

:) Homssu

ps. Minusta myös Jouni Hynynen on aika ihq, mutta analysoituani asiaa, olen huomannut, että se on pelkästään ne hiukset, jotka minua stimuloivat. Enkä halua mitään Simson-Delila-syndroomaa...

Ei kommentteja: